Reţete pentru pitici

Doradă pictată, pe pat de legume

Posted on: 05/12/2010

După ultima ispravă cu dorada, am trecut ieri prin Real şi am cumpărat doi peşti, de data asta. Astăzi am dat peste o reţetă pe net care mi-a cam făcut cu ochiul şi am pus-o în aplicare spre fericirea tuturor căci s-a dovedit a fi foarte bună. Nu am inventat nimic, căci invenţia mea de ieri nu prea a avut succes😦 Am decis că sunt într-o perioadă în care mă asemăn oarecum cu Linguini din Ratatouille şi am schimbat doar unul dintre condimente. Şi am eliminat nişte frunze de coriandru, de care oricum nu aveam.

Acum, să vă povestesc reţeta.

Ingrediente:

2 dorade

5 cartofi

3 roşii

o ceapă

un ardei roşu

un ardei verde

2-3 linguri de ulei de măsline

1/2 linguriţă corindru seminţe

1/2 linguriţă chimen

1/2 linguriţă paprika dulce

3 cuişoare

1/2 linguriţă piper verde

pătrunjel tocat mărunt (cam 2-3 linguri)

zeama de la jumătate de lămâie

câteva felii de lămâie sau lime

Se curăţă cartofii, se taie felii şi se pun în apă cu sare. Se fierb 3-4 minute. Între timp se toacă ceapa şi ardeii şi se călesc 3-4 minute într-o lingură de ulei de măsline.

Se opăresc roşiile un minut, se trec prin apă rece încă un minut şi se decojesc. Se toacă.

Într-un mojar se pun toate condimentele şi se mărunţesc. Se adaugă pătrunjelul şi se mai freacă puţin, apoi zeama de lămâie.

Un vas mare din sticlă termorezistentă se unge puţin cu ulei, se aşează cartofii repartizaţi uniform, apoi ceapa cu ardeii şi roşiile. Se condimentează cu sare şi puţin piper.

Se crestează peştii, se ung cu pasta obţinută din condimente şi zeama de lămâie, atât în interior cât şi la exterior. Se pun peste legume. Se stropeşte totul cu puţin ulei de măsline.

Se dau la cuptor 30 minute cel puţin sau până când peştele formează deasupra o crustă subţire, iar roşiile sunt bine fierte. Cartofii trebuie să rămână foarte moi. La servire se îndepărtează pielea de deasupra peştelui.

Poftă mare!

5 yummies

Etichete: , , ,

Lasă un răspuns

