Reţete pentru pitici

Pui cu sos din oteţ balsamic

Posted on: 19/11/2010

Reţeta asta seamănă foarte mult cu cea de pui cu alune şi sos de soia, din bucătăria chinezească. Doar să nu folosim sos de soia, ci oţet balsamic. Din acest motiv, nici nu prea recomand reţeta decât copiilor de peste un an şi jumătate şi, mai ales, mămicilor şi tăticilor. E foarte uşor de făcut. Dacă ai experienţă cu timing-ul în bucătărie termini totul în 20-30 de minute sau chiar mai puţin.

Ingrediente:

un piept de pui (eu am ales unul mic)

orez basmati (o ceaşcă – cam 150g)

puţin şofran (dacă vă place puteţi adăuga şi puţin praf de tip vegeta)

o ceapă

2 căţei de usturoi

o mână de nuci caju (opţional)

oteţ balsamic (cam 150 ml)

zahăr brun (o lingură)

puţină sare, puţin piper

Întâi şi întâi pui la cuptor orezul. Într-un vas din sticlă termorezistentă torni o ceaşcă cu orez basmati, 2 ceşti cu apă şi un pic de şofran (se găseşte foarte greu din ăla roşcat, firicele; se utilizează 3-4 firicele care vor da orezului o cuoare gaşbenă foarte frumoasă). Se pune folie de aluminiu deasupra care se înţeapă cu o scobitoare în câteva locuri. Se pune la cuptor la foc mediu pentru 15 minute sau până se umflă orezul şi nu mai bolboroseşte apa la fundul vasului.

Se taie ceapa peştişori. Se taie felii subţiri usturoiul. Se pun la călit în puţin ulei de măsline, pentru 2-3 minute. Eu pun ceapa întâi, las 2 minute şi apoi usturoiul încă 1-2 minute.

Peste ceapă şi usturoi am pus puiul tăiat fâşii şi condimentat. Am lăsat încă 5 minute, timp în care l-am întors de o parte pe alta până când nu am mai zărit bucăţele roz.

Am turnat oţetul balsamic în tigaia cu pui. (nu am pus caju pentru că nu am avut, dar cred că iese mai bună reţeta cu tot cu ele)

După alte 5 minute am scos puiul pe o farfurie şi am pus peste sos o lingură cu zahăr brun. Am lăsat la foc mic să se caramelizeze. Sosul rezultat trebuie să fie ca o smântână mai groasă. Atenţie să nu îl ardeţi.

Când e sosul gata e şi orezul gata, aşa că turnaţi sosul peste pui, garnisiţi cu orez şi, eventual, serviţi cu o salată de sfeclă roşie. Poftă bună!

4-5 yummies

Lasă un răspuns

