Reţete pentru pitici

Sufleu de conopidă

Posted on: 17/11/2010

Din aceeaşi revistă, am mai experimentat un sufleu de conopidă. Deşi reţeta era incompletă şi, la un moment dat m-a băgat puţin în ceaţă, am reuşit să improvizez şi a ieşit ceva atât de bun încât am mâncat de-am spart şi eu şi prinţu’ consort, declarat total anti-conopidă, şi micuţa prinţesă.

Ingrediente:

o conopidă mică sau medie (eu am avut una mare şi o parte din ea, fiartă, am pus-o la congelator pentru o rundă a doua, mai mică, de sufleu)

un piept de pui

500 ml lapte

2 linguri făină de grâu

smântână (câteva linguri generoase)

20-30 g unt

2 ouă

brânză Cheddar rasă (cam cât încape în 3 pumni)

pesmet, sare, piper

Am pus la fiert în apă cu sare toată conopida, desfăcută în buchete mari. După ce s-a înmuiat suficient încât să o pot sfărâma cu degetele (puteţi verifica cu o furculiţă care trebuie să între uşor în cotoarele buchetelor) am lăsat-o la răcit şi m-am apucat de sos.

Se amestecă cu un tel pară, într-o oală medie, laptele rece, făina şi jumătate din cantitatea de unt. Se pun la fiert la foc mic. Se amestecă frecvent ca să nu se lipească. Se lasă puţin la îngroşat. Nu se face ca o cremă de vanilie, ci doar puţin mai gros decât laptele. Cât timp se răceşte sosul, se rade brânza şi se pregăteşte vasul – o tavă mare din sticlă termorezistentă, unsă cu unt şi tapetată bine cu pesmet.

Pieptul de pui se condimentează şi se taie în bucăţele mici.

Când e sosul rece, se amestecă în el cele două gălbenuşuri, smântâna (3-4 linguri dacă tava e mare sau doar 2 linguri pline dacă tava e mai mică şi vrei mai puţin sos) şi jumătate din cantitatea de brânză rasă. Albuşurile se bat spumă şi se pun peste sos, amestecându-se uşor de câteva ori. Se condimentează cu sare şi piper.

În tava unsă cu unt şi tapetată cu pesmet se pune jumătate din cantitatea de sos care se întinde bine în tavă. Peste sos se aşează conopida sfărâmată cu mâna, iar peste conopidă bucăţelele de pui. Peste pui se toarnă restul de sos, cât mai uniform şi se presară restul de brânză rasă.

Se da tava la cuptor şi se lasă să de gratineze. Eu am preferat să nu dau focul prea tare şi să o las mai mult, dar a ieşit pe deasupra o culoare aurie deosebită iar fundul sufleului uşor maroniu, fără să se ardă. Extrem de delicioasă. Chiar dacă nu vă place conopida, nu veţi putea rezista departe de tava fierbinte:P. Poftă bună!

+ 5 yummies

Etichete: ,

Lasă un răspuns

