Reţete pentru pitici

Spumă de sfeclă roşie

Posted on: 16/11/2010

Am descoperit într-o revistă „Secrete de chef” veche vreo câteva reţete apetisante pecare le-am încercat în week-end, toate absolut încântătoare şi pentru micuţa prinţesă. Aşa că, vreo câteva zile de acum încolo, vă voi povesti câte una, ca să aveţi ce experimenta sâmbătă şi duminică.

E sezonul sfeclelor roşii şi eu mă înnebunesc să o văd pe Sonia „rujată” cu roz pe buze şi apoi pe ambii obrăjori.

O variantă mai bogată a mai vechiului piure roz este spuma de sfeclă roşie pe care v-o povestesc de îndată.

Ingrediente:

o sfeclă roşie medie

2 cartofi

smântână

sare, piper, nucşoară

iaurt (opţional)

Se spală legumele şi se lasă cu tot cu coajă. Se pun la cuptor. Eu am lăsat sfecla ca atare pentru că mi se pare mai uşor de curăţat când coaja se arde uşor la cuptor, dar cartofii i-am învelit în folie de aluminiu. Oricum, îi puteam lăsa şi fără folie căci se fac la fel de greu ca sflecla:). Reţeta asta e bună tare, dar trebuie să ai răbdare şi să o faci din timp.

După ce s-au copt cartofii şi sfecla, i-am lăsat să se răcească, i-am decojit şi i-am băgat la blender împreună cu sare, piper, nucşoară şi, foarte important, smântână din belşug.

Dacă copilul preferă iaurtul atunci puneţi câteva linguri zdravene de smântână şi finalizaţi spuma cu iaurt.

Eu am pus întâi smântână şi, pentru că spuma era prea groasă şi Sonia o preferă mai puţin densă, i-am amestecat-o cu iaurt.

Nucşoară praf puneţi cam jumătate de linguriţă, maximum o linguriţă. Îi va da o aromă deosebită. Puiuţul o poate mţnca ca atare, atât la micul dejun cât şi la prânz sau seara iar mami şi tati cu pâine prăjită. E foarte bună, deşi foarte simplă.

4-5 yummies

 

Lasă un răspuns

