Reţete pentru pitici

Budincă de orez cu fructe

Posted on: 03/11/2010

După două încercări deloc mulţumitoare de budincă cu orez şi fructe mi-a venit astăzi Manu cu primul ei guest post pe acest blog în care prezintă … tocmai o reţetă de budincă de orez cu fructe🙂. Ce mai coincidenţă! Manu e colegă cu mine, prietenă, mămica unui băieţel foarte scumpic de 1 an şi câteva zile şi din când în când blogeriţă. O las să vă povestească cum e cu budinca de orez de peste 5 yummies:).

Băieţelul meu, David, nu prea este fan al orezului. Prima dată i-a placut la nebunie, după care … nema, ioc. Orice tentativă de orez a sfârşit în burta lui tati, din motive misterioase, rămase încă necunoscute.

Până când mi-am amintit că mama îmi făcea o budincă de orez care a fost în topul preferinţelor mele foarte mult timp. Aceeaşi budincă de orez  i-am gătit-o şi lui David şi … surpriză (sau nu :D) a mâncat cu o poftă pe care nu am mai văzut-o la el până acum.

Iată şi reţeta mamei (din cantităţile astea a ieşit un vas yena destul de mare, plin):

1 cană de orez (eu folosesc mereu Riso Scotti)

câteva mere (în funcţie de cât de plină de fructe o vreţi)

½ portocală

1 L lapte

4-5 linguri de zahăr (dacă nu puneţi zahăr suficient, nu va ieşi la fel de gustoasă)

3 gălbenuşuri de ou

scorţişoară şi esenţă de vanilie

un pic de sare

unt

Merele se coc la cuptor sau se pun la steamer. La steamer trebuie puse fără coajă şi seminţe şi se fac în 10-15 minute. La cuptor, mama le punea într-o tavă, întregi şi le lăsa vreo 30-40 minute, după care le curăţa de coajă şi de seminţe.

Eu le-am facut la steamer, pentru că le pot face bucăţele mai moi decât dacă le-aş pune la cuptor. Încă nu am încredere să îi dau lui David prea mult de mestecat. Iar la steamer se fac mult mai repede.

Pe aragaz, într-o tigaie, am fiert câteva minute feliile de portocală, în foarte puţină apă (a ieşit un fel de sote de portocale), până când ele s-au înmuiat. Asta nu era în reţeta mamei, am adăugat-o eu. Făcusem înainte nişte pui cu portocale şi miere care ieşise o minunăţie, aşa că am zis că pot să gătesc puţin portocalele şi să le adaug.

Orezul l-am pus la fiert în apă. Laptele l-am pus la încălzit împreună cu zahărul şi sarea. Când orezul a început să se umfle, l-am scurs şi l-am amestecat cu laptele, cu esenţa de vanilie şi cu scorţişoara. L-am lăsat să fiarbă la foc potrivit spre mic, amestecând din când în când.

După ce orezul a încorporat tot laptele, am oprit şi l-am lăsat să se răcească. Apoi l-am amestecat cu un cubuleţ de unt, 3 gălbenuşuri, merele şi portocalele, l-am pus într-un vas yena uns cu unt şi l-am dat la cuptor 20 minute. Untul face compoziţia să rămână cremoasă, alunecoasă, îi dă o textură foarte faină şi este uşor de mâncat de un copil de un an.

Se mai pot adăuga şi stafide, dar mie nu imi plac. iar David e prea mic să le mănânce şi presupun că mai sunt multe fructe cu care ar merge.

Rezultatul? O nebunie de budincă aurie, cremoasă, aromată şi gustoasă pe care David a mâncat-o aproape fără să respire.

Şi că să dau şi eu notă …. 5 yummies şi chiar mai mult!

Lasă un răspuns

