Reţete pentru pitici

Doradă cu sos de roşii şi busuioc

Posted on: 19/10/2010

Nu am cumpărat niciodată doradă, până duminică dimineaţă. Eram curioasă cum e dar nu aveam nicio inspiraţie în legătură cu modul în care poate fi gătită. Ştiam doar că e un peşte foarte gustos şi … scump:).

Dar, dat fiind faptul că Sonia e leinată după peşte şi că trei zile a mâncat peşte la prânz şi seara, m-am gândit să investesc într-o doradă pe care să o păpăm toţi trei.

Am ajuns cu dorada acasă de la Real, m-am dat un pic pe net şi am găsit o reţetă pe care, evident, am adaptat-o constatând că nu aveam prin frigider cam tot ce îmi trebuia. Dar, în cele din urmă invenţia mea s-a dovedit interesantă, cu toate că trebuia să pun mai puţin ulei de măsline decât am pus la început. Eu vă scriu însă reţeta pe care o voi încerca data viitoare, adică mai light🙂.

Ingrediente:

o doradă

20 roşii cherry (se poate şi cu roşii mai mari tocate cubuleţe, dar să nu fie din conservă şi să alegeţi un soi cu ce gust)

busuioc proaspăt (se poate şi sos pesto, dar atunci puneţi foarte puţin ulei în tigaie; eu aici am greşit, recunosc)

usturoi (2-3 căţei)

paste mici (farfalline, spre exemplu)

jumătate de lămâie

sare, piper, ulei de măsline, apă (sau supă de peşte dacă aveţi cumva)

Se curăţă dorada de solzi, înotătoare şi intestine. Se taie în 3-4 bucăţi, separat capul şi coada. Se pune puţin ulei într-o tigaie non-aderentă, se pune peştele la prăjit dar se ţine doar 1-2 minute pe fiecare parte. Evident că nu e făcut încă, dar va fierbe ulterior în sosul de roşii.

După ce aţi întors peştele şi l-aţi lăsat să se rumenească uşor şi pe partea cealaltă, puneţi roşiile tăiate sferturi (în cazul roşiilor cherry) sau cuburi (în cazul roşiilor mai mari), usturoiul tocat mărunt şi sosul pesto. Dacă folosiţi busuioc proaspăt puneţi-l mai târziu în tigaie. Asezonaţi cu sare şi piper şi lăsaţi totul la foc mic. Întoarceţi peştele din nou, când consideraţi că partea care stă în sos s-a făcut.

Lăsaţi să mai fiarbă în sosul de roşii şi pe partea cealaltă până când carnea se albeşte bine. Eventual încercaţi cu o furculiţă. Scoateţi bucăţile de peşte pe un platou. Peste sosul de roşii mai puneţi ceva apă sau supă de peşte. Cred că merită încercat şi puţin vin roşu sec. Lăsaţi să mai fiarbă şi apoi adăugaţi 2-3 mâini de paste. După 7-8 minute puneţi busuiocul tocat, dacă nu aţi folosit pesto deja şi lăsaţi pe foc mic alte 2 minute.

Opriţi flacăra, puneţi peştele la loc în tigaia cu sos şi lăsaţi să se mai odihnească:). Stropiţi cu zeama de la o jumătate de lămâie. Atenţie la oase când serviţi copilului. Dorada are oase scurte şi groase ce pot fi repede detectate şi eliminate, dar copiii trebuie oricum feriţi pe cât se poate de incidente cu oase de peşte scăpate accidental în linguriţa lor.

Poftă bună!

4-5 yummies

1 Response to "Doradă cu sos de roşii şi busuioc"

[…] ultima ispravă cu dorada, am trecut ieri prin Real şi am cumpărat doi peşti, de data asta. Astăzi am dat peste o […]

Lasă un răspuns

