Reţete pentru pitici

Super cheesecake cu zmeură

Posted on: 12/07/2010

Măi dragilor şi dragelor:). Am descoperit ieri o reţetă într-un Good Food mai vechi care nu promitea mare lucru dar care s-a dovedit a fi una dintre prăjiturile din top 3 personal.

Bună şi pentru pitici, excelentă pentru mami şi tati:P. Nu are mult zahăr, are brânză din belşug şi fructe de pădure, inclusiv zmeură proaspătă. Reţeta originală am modificat-o. Din păcate nu am apucat să îi fac şi poze:). Data viitoare.

Ingrediente:

Pentru blatul din biscuiţi: cam 200 grame biscuiţi digestivi (merg şi 250 g), 100 g unt ce trebuie topit (cam 30 secunde la microunde).

Pentru crema de brînză: 2 cutii Ricotta (de 250 g fiecare), o cutie smântână dulce Dorna (200 ml, eu am folosit cu grăsime 35%), 3 ouă, o cană cu zahăr pudră (cam 175-200 g), o lingură mare de miere, esenţă de vanilie (există nişte pliculeţe de la Dr Oetker, eu am pus 2-3 stropi pentru că aromează foarte tare), coaja rasă de la o lămâie.

Pentru topping: cam 300 g zmeură, dar cred că 400 g nu strică (eu am avut un pahar mare), 3 pumni fructe de pădure congelate (sau proaspete dacă aveţi), puţin unt (cam 30-40g), zahăr brun (2-3 linguri).

Biscuiţii se sfărâmă şi se amestecă cu untul topit. Se împrăştie cât se poate de uniform pe fundul unei tăvi cu margini detaşabile de tip inel (se găsesc la Ikea, spre exmplu). Se tasează cu mâna învelită într-o pungă.

Se face crema astfel: se amestecă brânza, zahărul pudră şi mierea într-un mixer sau robot de bucătărie. Se pune compoziţia într-un castron mai mare, se amestecă cu smântâna, ouăle bătute (sau fără ouă, iese bună în ambele variante), esenţa de vanilie şi coaja rasă de lămâie. Se toarnă în formă, peste blatul de biscuiţi.

Se dă la cuptor cam 40 de minute. Deasupra rămâne oarecum albă, dar se mai colorează pe margini. Eu am lăsat-o 20 de minute la foc mediu şi apoi la foc redus.

Se opreşte cuptorul după cele 40 de minute şi se lasă acolo prăjitura ca să se răcească. Se bagă apoi la frigider şi se lasă peste noapte.

Între timp (seara eventual) se pune într-o crăticioară untul, fructele de pădure şi jumătate din zmeură (eventual cele mai mici şi mai strivite fructe). Se adaugă zahărul şi se fierbe totul până mai scade zeama. În final, fructele se pasează reci, cu blenderul. Trebuie să aibă aspect gelatinos, adică să nu curgă, dar să nu fie nici gem.

Scoate prăjitura din frigider, pune topping de fructe de pădure deasupra şi întinde în strat subţire. Ornează cu zmeură şi zahăr pudră. E un deliciu.

Nu vei folosi tot toppingul decât dacă mai e cineva doritor să-şi adauge în farfurie, la servire. Cu restul poţi face pentru pitic un mic dejun foarte delicios cu fructe de pădure şi brânzică de vaci proaspătă.

Poftă bună!

5+ yummies

Lasă un răspuns

