Reţete pentru pitici

Şalău cu guacamole

Posted on: 26/05/2010

Dacă e să calculez, astăzi e a patra zi în care Sonia are la prânz peşte. Sunt foarte fericită că îi place, ceea ce mă determină să încerc să îmi diversific mai rapid cunoştinţele mele culinare în materie de peşte.

Zilele trecute, căutând prin zecile de reviste cu reţete pe care le am în bibliotecă, am dat peste următoarea variantă, pe care am ajustat-o la jumătate, ca să obţin o porţie mai mare de mâncare sau două mici (în funcţie de apetitul copilului), adică să îi dau tot în maximum 24 de ore. Veţi vedea de ce.

Ingredientele folosite de mine (în reţeta originală cantităţile sunt duble)

1/2 file de şalău de Nil (preferam românesc dar nu am găsit la Real, merge şi cod)

1/2 avocado

o roşie medie

1/2 ceapă mică

zeama de la jumătate de lămâie

un pic de pătrunjel tocat (în reţeta originală era coriandru, dar nu aveam)

sare, piper pentru gust (foarte puţin, în cazul copiilor peste 1 an; fără piper sub un an)

Am pus întâi peștele la fript într-o tigaie non-aderentă, după ce l-am uns în prealabil cu ulei de măsline. L-am lăsat la fript câteva minute căci peștele se face foarte repede și nu trebuie să fie crocant. Peștele se poate pregăti seara sau înainte de prînz, când aveţi puţin timp liber. Nu e cine ştie ce de bucătărit.

Înainte de masă rupeţi peştele în bucăţi mici, scoateţi toate oasele care ar fi mai putut rămâne în file. Puneţi deoparte.

Curăţaţi avocado de pieliţă şi tăiaţi în două pe lungul fructului, desfaceţi cele două jumătăţi şi îndepărtaţi sâmburele. Sau, o altă metodă de curăţare: tăiaţi fructul pe lungime, desfaceţi, scoateţi sâmburele şi cu o linguriţă îndepărtaţi pulpa de coajă.

Opăriţi roşia şi curăţaţi-o de pieliţă. Tăiaţi în patru.

Puneţi în blender jumătate din avocado, roşia, zeama de lămâie, ceapa, sare, piper şi puţin pătrunjel proaspăt. Pasaţi şi în final adăugaţi bucăţelele de peşte, pe care le puteţi, de asemenea, pasa. Dacă piticul acceptă bucăţele mai mari cu sos, lăsaţi peştele rupt în bucăţele şi serviţi cu sos lângă el.

Este foarte yummy. Atât de yummy încât diseară fac sigur o porţie şi pentru noi.

Se preferat ca această mâncare se peşte să fie gătită înainte de a o servi, căci legumele sunt proaspete şi se alterează mai repede. Nu se congelează.

5 yummmies

Lasă un răspuns

