Reţete pentru pitici

Pastă de ficat

Posted on: 23/04/2010

Ficatul este un aliment destul de bine tolerat de pitici. Eu l-am introdus în alimentaţia Soniei pe la 6-7 luni, dar până acum câteva zile i-l fierbeam şi îl amestecam cu o mâncare de linte.

Acum însă am descoperit o reţetă de pastă de ficat, pe care, din lipsa unor ingrediente, am reinventat-o. A ieşit ceva atât de bun încât Sonia a mâncat două zile din ea şi, cred că dacă i-aş fi dat totul la o singură masă, era în stare să termine toată cantitatea.

Ingrediente:

2 ficăţei de pui

o ceapă mică (sau jumătate de ceapă uscată şi o ceapă verde)

o bucăţică de ţelină (cam o jumătate dintr-o ţelină mică)

zeama de la jumătate de portocală

un sfert de măr

puţin ulei de măsline

pătrunjel (câteva fire tocate mărunt)

sare, piper (opţionale)

Proces de fabricaţie:

Se spală bine ficăţeii, se taie bucăţi. Se toacă ceapa şi se pune la călit într-un pic de ulei de măsline. După 2-3 minute, timp în care ceapa s-a mai înmuiat, se adaugă ficăţeii şi ţelina şi se mai călesc 1-2 minute. Se pune zeama de la portocală, mărul tăiat bucăţele şi puţină apă. Se fierbe la foc mic până când se înmoaie ţelina. Se asezonează.

Se lasă la răcit şi se pasează la blender.

Avantajul pastei de ficat este că poate fi servită piticului în mai multe forme, astfel încât acesta să nu se plictisească uşor. Eu am combinat-o cu un piure de cartofi cu unt şi smântână şi puţin sos de roşii şi ardei dulce roşu.

Merge servită şi pe felii de pâine prăjită, cu bucăţele de roşii proaspete pe deasupra.

5 yummies

5 Răspunsuri to "Pastă de ficat"

ideea asocierii ficateilor cu fructe sau zeama de fructe e grozava!
eu am combinat cu suc de portocala si i-a placut reteta! am sa incerc si cu mar si telina!

Stiam ca merge cu suc de portocale, dar in reteta originala era suc de mere. Cum mi-a fost lene sa dau mere la centrifuga, am stors la repezeala o portocala si am pus felii de mar:)) E mai rapid si mai putin de spalat. Nici mie nu mi-a venit sa cred cat de bun a iesit.

eu pun si-un praf de scortisoara in aceeasi pasta de ficat – gustul e minunat si s-ar putea sa ii placa foarte tare!

@emma: Merci pentru pont. Incercam data viitoare.

Eu am adaptat-o putin: fara telina, pentru ca nu am avut iar ceapa nu prea am calit-o. Am pus-o cu ficateii si un pic de ulei de masline si mai mult s-a fiert in zeama ficateilor. Asta pentru ca David e mai mic si nu agreez ideea de a-i da ceapa prajita.

A iesit un deliciu, cred ca voi folosi mai mult fructele in mancaruri de acum incolo.

Lasă un răspuns

