Reţete pentru pitici

Vită cu legume

Posted on: 21/02/2010

Reţeta asta e o invenţie de-a mea,cu ingrediente de prin frigider, iar în acest moment mâncarea e încă pe foc. Să v-o povestesc repede ca să nu o uit🙂.

Se iau de prin frigider şi congelator următoarele:

două cuburi de carne de vită

un sfert de ardei gras mare sau jumătate dintr-unul capia (roşu să fie)

un sfert de ceapă mare (sau jumătate dintr-una mai normală)

1/2 de dovlecel

un pic de ţelină (eu am mai găsit o bucată cam de 3×3 cm)

o frunză de dafin

un pic de cimbru uscat

un pic de suc de roşii (de la mama, dar se poate folosi şi bulion sau roşii la conservă)

apă sau supă de la carnea fiartă (eu am pus apă căci zeama de carne nu era spumuită şi arăta ciudat, chiar şi strecurată)

Se pune vita la fiert în apă cu sare şi, eventual, puţină ceapă şi puţin morcov. Ambele pot fi adăugate la final, la mâncarea piticului. Eu am fiert-o de data asta în apă cu puţină sare. Spumuiţi şi lăsaţi la fiert până când carnea de vită devine mai comestibilă:).

Alternativa este să o marinaţi din timp (peste noapte) într-un amestec de ulei de măsline, oţet balsamic şi ierburi aromate şi să o căliţi a doua zi în puţin ulei de măsline, la foc mare (exact ca la mâncarea chinezească).

După ce preparaţi carnea de vită, tocaţi pe un fund de lemn ceapa, ardeiul şi ţelina, apoi dovlecelul. Tăiaţi şi carnea în bucăţele sau fâşiuţe cât mai mici.

Puneţi într-un wok 2 linguri ulei de măsline, căliţi la foc rapid ceapa, ardeiul şi ţelina, 2-3 minute până se mai înmoaie un pic şi se degajează aromele. Adăugaţi dovlecelul, mai căliţi 1 minut şi puneţi supa sau apa, sucul de roşii (cantitatea lui depinde de pitic; dacă îi place mâncarea mai acră puneţi mai mult, dacă nu, puneţi mai puţin sau înlocuiţi sucul cu o roşie mică, decojită şi tocată).

Adăugaţi la fiert frunza de dafin şi cimbrul uscat. Fierbeţi la foc mic până când se înmoaie legumele. Înainte cu câteva minute să închideţi flacăra puteţi adăuga puţine paste sau puţin orez care să fiarbă în sucul legumelor. Nu mai mult de 10 minute. Pastele şi orezul vor lega mai bine mâncarea dar sunt opţionale.

Eu am pus şi un vârf de cuţit de paprika dulce la mâncare. Habar nu am cum iese. Vă spun mai târziu dacă Sonia a apreciat-o sau a mers tot la tati la burtică:).

Poftă mare!

Later edit: 5 yummies (si de la tati:P)

1 Response to "Vită cu legume"

Bifat! O mancarica excelenta. Si se face repede.

Lasă un răspuns

