Reţete pentru pitici

Sos de fructe de pădure

Posted on: 12/02/2010

Am descoperit la Auchan Titan un mix de fructe congelate cu mure, vişine, afine şi zmeură. De când căutammmmmm… L-am trimis pe prinţu’ consort ieri să ia 1/2 kg. A venit cu 700g. Nu aveam o reţetă anume în cap pe care să îmi doresc să o fac pentru noi, dar voiam musai să fac ceva care să îi placă Soniei. Aşa că astăzi de dimineaţă am înfăptuit un sos simplu care se poate asorta la multe tipuri de mic dejun pentru pitici.

Ingrediente:

un pic de unt (cam 15-20g)

200-250 g mix de fructe de pădure (pe care le-aţi lăsat la dezgheţat în prealabil)

un pacheţel de zahăr vanilat / o linguriţă de zahăr brun şi un strop de vanilie

Se pune untul la topit într-o crăticioară, se adaugă fructele de pădure şi zahărul. Nu foarte mult pentru copiii mici. O linguriţă ajunge pentru a schimba puţin acreala fructelor.

Se amestecă pe foc până se obţine un sos mai consitent. Nu trebuie să fie ca dulceaţa. Nici n-are cum căci nu puneţi mult zahăr.

Se ia de pe foc, se lasă un pic la răcit şi se pasează cu blenderul. Am preferat să îl pasez pentru că murele erau foarte mari şi nu s-au strivit bine oricât le-am frecat eu cu lingura de lemn în crăticioară.

Am servit sosul de fructe de pădure cu câteva linguri de lapte cu griş (fără niciun pic de zahăr). Avantajul este că poţi să pui cât sos vrei, în funcţie de gusturile copilului. Sonia a lins şi câteva linguriţe de sos simplu, deşi e destul de acru:) şi aproape un castronel de griş cu sos.

Mâine încerc o altă reţetă. Să vedem ce notă primesc de la fii’mea:).

5 yummies

1 Response to "Sos de fructe de pădure"

[…] Dacă v-a rămas de ieri puţin sos din mix de fructe de pădure, atunci amestecaţi-l cu puţină brânză de vaci proaspătă şi cât mai fină. Veţi obţine un […]

Lasă un răspuns

