Reţete pentru pitici

„Omletă” cu legume la cuptor

Posted on: 05/02/2010

M-am gândit cum să denumesc mâncarea asta şi cred că cel mai bine o descrie cuvântul „omletă” deşi numai omletă nu prea e:) . În original se numea tortilla, dar am schimat atât de multe la ea încât nu mai e nici tortilla. Dar, hai să o lăsăm omletă.

Vă avertizez încă de pe acum că e aşa de bună încât cu mari eforturi am păstrat o porţie pentru prânzul de mâine al Soniei, iar tati a mai prins doar o linguriţă, de gustat doar.

Ingrediente:

2 ouă

un cartof

o mână de legume asortate, congelate (le puteţi înlocui cu legume proaspete dar nu vă trebuie decât câte puţin din fiecare; cu restul puteţi face o supă, oricum)

brânză Chedar rasă (o mână bună)

o ceapă verde

ulei de măsline

Am pus la fiert cartoful curăţat şi tăiat cubuleţe. Între timp, am lăsat la dezgheţat legumele şi le-am tăiat bucăţele şi mai mici decât erau. Am folosit un amestec Bonduelle cu morcovi, fasole păstăi, mazăre, conopidă şi broccoli. Am tocat mărunt şi ceapa verde, atât partea albă cât şi cea verde.

Am pus într-o tigaie un pic de ulei de măsline şi am călit legumele câteva minute, cât să se înmoaie. Am adăugat ceapa verde şi am mai călit 1 minut.

Am bătut cele două ouă întregi cu brânza rasă. Am pasat cartoful fiert şi l-am amestecat cu legumele. La final am adăugat oul bătut cu brânză şi am dat la cuptor într-o formă din sticlă termorezistentă unsă cu puţin ulei. Am lăsat până s-a rumenit la fundul vasului şi un pic pe deasupra.

Sonia mănâncă deja cu bucăţele aşa încât nu a fost nevoie să dau la blender mâncarea dar am pasat-o bine cu furculiţa şi, pentru că era destul de fadă, de la cartof, am adăugat două linguri de smântână. A ieşit extrem de yummy.

Pentru bebeluşii mai mici puteţi fierbe legumele în puţină apă sau le puteţi găti la aburi iar apoi urmaţi aceiaşi paşi. În loc de smântână puteţi pune iaurt gras. Iar dacă nu i-aţi introdus încă albuşul în dietă, atunci puteţi bate cele două gălbenuşuri cu un pic de lapte. În rest urmaţi reţeta. Garantez succes deplin.

Poftă mare!

5 yummies +

Lasă un răspuns

