Reţete pentru pitici

Risotto cu ardei roşu şi dovlecel

Posted on: 13/01/2010

Am folosit reţeta de bază dintr-o carte scrisă de Jamie Oliver şi publicată de Jurnalul Naţional, pe care, evident, am îmbunătăţit-o cu ce ştiu eu că îi place Soniei. A ieşit risotto cu ardei roşu şi dovlecel.

O reproduc din memorie.

Ingrediente:

o ceapă mică

o bucată de ţelină mare sau o ţelină mică

1/2 ardei roşu

1/2 dovlecel

2 căţei de usturoi

câteva linguri ulei de măsline

o cană cu orez cu bobul rotund sau orez pentru risotto

un pic de vin (un sfert de pahar sau mai puţin; opţional)

supă sau apă (vreo 3 căni)

unt (o linguriţă)

parmezan ras (o mână bună)

ierburi (busuioc sau pătrunjel, foaie de dafin)

Toacă ceapa, usturoiul şi ţelina cât mai mărunt. Toacă ardeiul, dovlecelul în bucăţi mici. Căleşte ceapa şi ţelina pe foc mic vreo 3 minute. Pune orezul şi căleşte-l şi pe el până devine translucid (adică vreo 2-3 minute). Adaugă vinul. Trebuie să sfârâie. Fierbe până când vinul este aproape absorbit de orez. Dacă bebeluşul e prea mic pentru vin🙂 atunci treceţi direct la etapa următoate.

Adăugaţi supa sau apa (eu am pus supă de gâscă pe care am decongelat-o, dar şi apă), usturoiul şi foaia de dafin.

Fierbeţi cam 5-7 minute. Adăugaţi ardeiul şi dovlecelul şi mai fierbeţi până când se înmoaie orezul. Adăugaţi câte puţină apă dacă scade sosul prea mult.

În final adăugaţi untul, lăsaţi să se înmoaie şi stingeţi flacăra. Puneţi parmezanul şi busuiocul proaspăt (eu am pus la congelator câteva frunze întrei de busuioc şi acum doar scot câte două şi le toc).

Şi cam gata. E atât de bun încât poate constitui foarte bine o garnitură la friptură sau poate fi mâncat ca atare, cu salată verde, şi de către mami şi tati. Pentru Sonia l-am pasat un pic la blender căci încă nu mănâncă mâncarea cu bucăţi mai mari. Dacă iese prea puţin zemos, adăugaţi un pic de apă atunci când îl pasaţi. E foarte yummy şi poate fi încercat şi în alte combinaţii.

5 yummies

Lasă un răspuns

