Reţete pentru pitici

Cuşcuş cu legume

Posted on: 10/01/2010

Tare bucuroasă am fost când am început să găsesc cuşcuş prin magazinele româneşti. Am prins gustul lui când am fost în Tunisia acum câţiva ani şi l-am mâncat cu carne de pui, legume şi sos foarte picant.

Aveam într-o cărticică cu reţete pentru copii mici câteva reţete cu cuşcuş şi tare mi-era ciudă că la noi nu se găseşte aşa ceva. Prima pungă cu un fel de cuşcuş grecesc (de fapt nişte paste care imită cuşcuşul cu bob mare) am luat-o de la Mega Image. Acum am văzut că există tot la Mega Image şi cuşcuş cu bob mediu produs de Delhaize şi la Auchan unul produs de ei, tot cu bob mediu.

Deocamdată, Soniei i l-am gătit pe cel cu bob mare pe care l-am luat prima dată. Niciodată nu folosesc reţetele aşa cum sunt ele prin reviste. Mai ales când e vorba de mâncăruri şi nu de prăjituri unde cam trebuie să respecţi gramajele ca să iasă ceva cam ca în poză.

Pentru cuşcuşul cu legume din care a mâncat două zile şi tot mai are juma’ de porţie am folosit:

2 mâini cuşcuş bob mare

1/2 ceapă

1/2 ardei roşu

1/2 dovlecel

1 căţel de usturoi

o roşie

suc de roşii (câteva linguri sau depinde cât de acrişoară vreţi să iasă mâncarea)

apă, un pic de sare, 2 linguri ulei de măsline

2-3 frunze de busuioc proaspăt sau jumătate de linguriţă de busuioc uscat

Se toacă mărunt ceapa, ardeiul şi usturoiul. Se toacă dovlecelul cubuleţe iar roşia se curăţă de pieliţă şi se toacă tot cubuleţe. Frunzele de busuioc se mărunţesc.

Se pune într-o tigaie uleiul, se căleşte ceapa şi ardeiul pentru 2-3 minute. Se adaugă dovlecelul şi usturoiul, apoi sucul de roşii. Se pune o cană cu apă şi puţină sare (un vărf de cuţit). După ce au fiert legumele şi sunt relativ moi se adaugă cuşcuşul şi se amestecă frecvent ca să nu se lipească. După ce s-a mai umflat se pune roşia tocată şi se mai lasă puţin pe foc. La final se adaugă busuiocul proaspăt şi se închide aragazul. Dacă folosiţi busuioc uscat îl puneţi atunci când puneţi şi roşia.

Copiii mai mari îl pot mânca ca atare. Pentru piticii de până la un an se poate pasa la blender. Sonia l-a mâncat semipasat căci îi place mâncarea cu bucăţele deja, dar dovleceii erau tăiaţi în bucăţi prea mari.

5 yummies

2 Răspunsuri to "Cuşcuş cu legume"

Eu am gasit cus-cus unguresc pe cand stateam la Oradea. Pe reteta de pe pachet se recomanda sa fie calit putin in ulei si apoi puse legumele si carnea.
Oricum, ce am gasit in magazin (se mai gaseste un cus- cus de la Arpis) nu m-a emotionat fantastic! Noi macaseram la un restaurant algerian in miezul noptii la Paris cus-cus cu legume si carne de oaie/ miel, iar „tentativele” care se gasesc la noi imita foarte bine pastele fainoase taiate mic- mic.

Nu cautati unde trebuie.Gasiti couscous la Carefour de la Devella care este identic cu cel din Maroc.Este prefiert si se face in felul urmator se pune intr un castron cantitatea dorita si se amesteca dupa gust cu o ligura de ulei de masline.se amesteca bine cu o furculita dupa care se pune sare si piper dupa gust si se toarna apa fierbinte.se acopera si se lasa cateva min dupa care se amesteca din nou cu furculita si se mai adauga apa daca nu e fiert destul.restul se face dupa preferinta.se poate adauga deasupra carne inabusita cu legume………

Lasă un răspuns

