Reţete pentru pitici

Clătită cu banană

Posted on: 04/01/2010

La rugămintea Loredanei, revin cu un soi de finger food pentru pitici care deja mestecă şi sunt interesaţi să apuce mâncarea cu mânuţele. Iniţial am vrut să fac un fel de pancake dar nu am mai avut timp să caut şi reţeta de aluat pentru pancake aşa că am improvizat. A ieşit ceva bunuţ pe care Sonia l-a molfăit foarte curioasă dar nu cu prea mare poftă, căci abia terminase de păpat un ou bătut, îmbunătăţit cu ceapă şi dovlecel.

Ingrediente:

o banană

un gălbenuş de ou / un ou (dacă piticul are mai mult de un an şi are voie albuşuri)

lapte

făină albă de grâu (cam o lingură)

un pic de zahăr vanilat, eventual scorţişoară şi sirop de arţar

Am separat albuşul de gălbenuş şi l-am pus într-un castronaş. Am adaugat făina şi un pic de lapte. Am amestecat şi am adpugat lapte din nou astfel încât, la final, amestecul era fluid dar mai păstos, nu foarte subţire. Am pus puţin zahăr vanilat. Merge şi un pic de scorţişoară.

Am uns o tigăiţă antiaderentă cu un pic de ulei şi am pus-o pe foc (ochiul cel mai mic de la aragaz, flacără medie). Când s-a încins am pus feliuţe de banană pe care le-am întors după un minut. Atenţie că se înmoaie foarte repede şi dacă nu eşti pe fază nu prea mai ai cum să le întorci.

După ce le-am întors, am mai lăsat la călit 30 de secunde şi am turnat pasta de clătite peste feliile de banană. După câteva minute, timp în care clătita trebuie să se rumenească puţin, am întors-o şi am mai lăsat-o 30 de secunde.

După răcire am rupt o parte din ea în bucăţele ca să tentez copilul să le ia şi să le bage în guriţă. Am lăsat şi o parte mai mare, ca să poată şi ea să rupă bucăţele. Le-a gustat şi i-au plăcut. Restul a păpat cu poftă mami şi tati. Îi dau doar 4 yummies pentru că am folosit aluat de clătite normal şi nu a ieşit prea pufoasă.

4 yummies

1 Response to "Clătită cu banană"

la clatite nici al meu nu a fost prea cooperant! ii place sa tina ceva in manuta si sa molfaie, dar clatitele nu au fost prea pe placul lui. Poate data viitoare!

Lasă un răspuns

