Reţete pentru pitici

Compot de iarnă

Posted on: 26/12/2009

Iarna e foarte greu să găseşti o varietate de fructe şi chiar dacă se întâmplă să mai fie ceva prin lăzile din supermarketuri, calitatea lor e oarecum îndoielnică.

Aşa că iarna, având în vedere că nu e prea indicat să folosiţi compoturile bunicii pentru copii cu vârsta sub 1 an, pentru că au zahăr din belşug, trebuie să vă descurcaţi cu ce aveţi prin casă.

Eu am făcut zilele trecute un compot din fructe ce se găsesc iarna.

Ingrediente: 1 măr, 3 caise deshidratate, o mandarină fără sâmburi, sirop de arţar, praf de scorţişoară.

Am curăţat mărul de coajă şi l-am tăiat felii, am decojit mandarina şi am desfăcut feliile, fără să le curăţ de pieliţă. Am pus fructele la fiert, alături de 3 caise deshidratate şi un pic de scorţişoară. La final, după ce s-au răcit, le-am pasat la blender astfel încât nu au mai rămas urme de pieliţă de mandarină.

Am turnat un strop de sirop de arţar în compot şi am obţinut cam două porţii. Se poate amesteca cu cereale pentru micul dejun al piticului.

Dacă vreţi să congelaţi ce mai rămâne în tăviţe de gheaţă, nu puneţi scorţişoară la fiert, ci doar înainte de servire.

Combinaţiile pot fi multiple. Strugurii sunt şi ei indicaţi pe timp de iarnă, mai ales pentru că sunt nelipsiţi din supermarketuri, sau, pentru gust se pot pune la fiert şi câteva stafide. Nu am încercat încă fructele uscate precum smochinele sau curmalele pentru că sunt extrem de dulci. Pere se pot folosi, de asemenea, dar sunt cam laxative. Gutuile sunt iarăşi bune pentru compot, dacă v-a mai rămas vreuna prin cămară de astă toamnă.

5 yummies

Etichete: ,

1 Response to "Compot de iarnă"

smochinele cred ca au semintele acelea mici si sunt contraindicate inca, fiind alergenice.
Ai avut o idee buna cu compoturile, pentru ca m-am cam saturat de stors mere, portocale si morcovi! Fac si eu pentru toata familia!

Lasă un răspuns

