Reţete pentru pitici

Supă cremă cu mazăre şi mentă

Posted on: 11/12/2009

Am găsit reţeta într-o revistă Good Food mai veche şi mi s-a părut foarte potrivită pentru un copil de 8 luni şi ceva, dar şi pentru mami şi tati. Mai ales pentru că este şi o reţetă de post.

Am avut nevoie de:

3-4 cartofi medii

o ceapă mică

2 linguri ulei de măsline

un castron mic cu mazăre congelată

mentă proaspătă

apă/supă de legume

Am tocat ceapa mărunt, am călit-o la foc rapid în uleiul de măsline pentru câteva secunde, am adăugat cartofii curăţaţi şi tăiaţi cuburi şi apă.

Am lăsat să fiarbă la foc mic, cu capac, până când s-au înmuiat cartofii. Am adăugat mazărea şi am mai fiert 10-15 minute. Am adăugat frunzele de mentă întregi (7-8 frunze). Am pus capacul şi am stins flacăra aragazului ca să las menta să se înmoaie şi nu să fiarbă.

Când s-a mai răcorit am dat toata supa la blender. Pentru mami şi tati trebuie adăugată niţică sare şi poate puţin piper. Eu aş încerca cu piper alb.

Pentru pitici însă, reţeta e perfectă aşa şi e chiar gustoasă.

5 yummies

5 Răspunsuri to "Supă cremă cu mazăre şi mentă"

Mmmmmmmm, bun, bun! Nu am incercat mazarea, nici fasolea sau varza, caci stiu ca baloneaza. Nici eu n-am prea mancat in timpul sarcinii, insa abia asteptam sa treaca bebe de un an si sa prepar bunataturi. Noi nu tinem post, dar uneori ni se mai face dor de „verzituri”.
Buna idee de mazare cu menta! Am folosit ghimbir la fierberea carnitei de vita si mi s-a parut ca are putin- putin o aroma placuta cand i l-am pasat bebelusului. Nu a cracnit, ci a mancat cu mare pofta, ceea ce ma face sa-ti multumesc pentru idei!
Zilele astea vom fi la bunici (gatesc ambele bunicute, iar eu sunt in concediu de la bucatarie!), pentru aniversarea anisorului, dar imediat ce ne intoarcem acasa, am sa gatesc paste cu ciuperci!

Mazarea insa cam deranjeaza la burtica. Eu i-am dat Soniei de doar doua ori.

Am imbunatatit nitel ideea supei- creme prin adaugarea de morcov, telina si carnita de pui. Si pentru ca la analize ni s-a accentuat carenta de fier, am pus la fiert si cateva frunze de spanac- doar o legatura mica!
Mie mi-a placut teribil de mult gustul de menta praspata in combinatie cu mazarea care nu-mi gadila papilele gustative pana acum. Cred ca e grozava supa cu crutoane aurii sau cu putin gust de usturoi (crutoanele)!

Fier se găşeşte mai puţin în spanac, în ciuda legendelor, deşi există🙂. Totuşi, mai conţin fier şi e bine să îi dai să mănânce ficat, carne roşie (vită, miel), somon, linte, broccoli, cereale, pătrunjel. Se găsesc şi formule de lapte parf cu fier. Baftă!

Uite aici o listă completă de alimente bogate în fier. Site-ul e bun şi pentru a te inspira la reţete: http://www.wholesomebabyfood.com/Iron.htm

Lasă un răspuns

