Reţete pentru pitici

Somon cu morcovi şi broccoli

Posted on: 07/12/2009

Vă spun de la început că rezultatul nu miroase deloc bine, dar, surprinzător, gustul e foarte bun.

Aveţi nevoie de:

1 bucată mică (jumătate de palmă) de file de somon

1 morcov

1 bucheţel de broccoli

suc de portocală (proaspăt)

brânză Cheddar rasă (o mână)

Se pune la fiert sau la steamer morcovul curăţat şi tăiat rondele.

Bucheţelul de broccoli se fierbe la abur (dacă nu ai steamer poţi folosi o sită în care pui broccoli şi o aşezi deasupra unei oale în care fierbe apă). În principiu, broccoli se înmoaie destul de repede, aşa că nu trebuie ţinut foarte mult la abur. Dacă ţineţi totuţi să îl fierbeţi, adăugaţi-l în vasul în care a fiert morcovul, abia după ce acesta s-a înmuiat bine. Nu lăsaţi mai mult de 3-4 minute.

Se pasează morcovii cu broccoli la blender.

Somonul se pune într-un vas care poate fi folosit în cuptorul cu microunde. Se adaugă câteva linguri de suc de portocale şi brânza rasă. Se pune capacul deasupra vasului şi se deschide valva. Se lasă la putere maximă aproximativ 2 minute. Dacă peştele nu se desface în bucăţele după cele 2 minute, mai lăsaţi 30 de secunde.

Se poate coace şi la cuptorul normal, în folie de aluminiu, timp de 20 de minute.

În final, în funcţie de vârsta copilului, somonul se poate mărunţi şi amesteca cu piureul de legume şi sosul rămas din pregătirea peştelui sau se pot mixa toate ingredientele cu blenderul.

Eu i-am pregătit Soniei această reţetă pe la 7 luni şi jumătate şi i-a plăcut.

4 yummies

5 Răspunsuri to "Somon cu morcovi şi broccoli"

Am incercat si eu sa-i dau somon, dar nu a vrut sa-l inghita!
Spre deosebire de pangasius, somonul chiar miroase a peste. O sa incerc sa-i mai dau peste un timp, caci ma cam enerveaza gandul sa arunc 15 lei pentru o palma de peste.
Am incercat cu siropul de artar, cu iaurtul preferat, cu smantana, insa bebele s-a dovedit o reduta de necucerit!
Poate facem schimb de bebei, ca vad ca a ta mananca aproape orice!

Suna bine reteta! O sa o incerc si eu. Eu nu am o parere buna despre pangasius…

@lore: si a mea s-a strambat prima data la somon. Eu am crezut ca e de la broccoli, caci oricum nu prea miroase bine cand e preparat, dar, de fapt, m-am prins ca e de la peste. Cred ca o mai las cu somonul si incerc niste cod. Pestele marin e mai putin „aromat”:) Oricum, somon poti sa ii dai si atunci cand faci pentru tine si tati. Nu e musai sa ii cumperi piticului in mod special.

aaaaa… noi nu prea mancam peste. Pana acum nu aveam cuptor la aragaz, iar de cand ne-am relocat si avem… nu prea-l folosesc!
Mie dupa peste mi se face iar foame cam la o ora, asa ca-l consider mai mult un moft. Stiu ca-i bun pentru dezvoltarea creierului, de-aia vreau sa-i dau copilului. Neuronii mei sunt destul de tociti si nu cred ca pestele i-ar reactiva!
Totusi, am retinut: cod, somon, pangasius, salau. Avem o pastravarie pe-aproape (la Azuga), cred ca in drum spre Bucuresti sau inapoi o vom vizita.
Somonul mi s-a parut destul de gras, cam de textura fructului de avocado, care pe mine nu ma incanta.
Am un mango. Cum il prepar?

Mango nu trebuie preparat. Il amesteci cu alt fruct si il pasezi. Numai ca mie nu mi-a iesit nimic bun ultima data caci mango-ul meu arata ca fiind copt dar, de fapt, era mult statut prin rafturi.
Incearca sa nu mai iei pangasius. Nu e tocmai cel mai indicat peste, nici pentru voi. Somonul e gras catre sira spinarii si la coada. Daca il faci la cuptor cu un pic de cimbru scapi de grasime si iese foarte bun.
Pastravul e foarte bun dar cam are oase. Trebuie sa il tii mai mult la cuptor si sa speri ca oasele mai mici se vor dizolva oarecum. Atentie mare daca i-l dai celui mic.

Lasă un răspuns

