Reţete pentru pitici

Şodou în varianta bebe

Posted on: 26/11/2009

Prinţu’ consort fiind răcit de-a binelea, e băgat pe super tratament cu o tonă de medicamente, în special homeopate, plus fervexuri, sirop de ridiche cu miere, şodouri, frecţii etc etc. Preparându-i într-o zi un şodou ‘mnealui, mi-a tunat o idee: ce ar fi să-i fac şi Soniei unul?

Gălbenuţul însă nu poate fi dat piticului în varianta asta, cu gălbenuşul crud, doar opărit cu lapte fierbinte. Mă gândem să îl fierb la bain-marie dar e mai complicat un pic şi durează mai mult. Aşa că iată cum am procedat.

Mi-a trebuit un ou (tocmai m-au aprovizionat ai mei cu ouă de la găinile lor), o cană cu lapte fierbinte (cam 200-250 ml), am folosit Milli UHT la 1,5% grăsime, o jumătate de pliculeţ de zahăr vanilat.

Am separat gălbenuşul de albuş şi l-am pus într-o cană mai mare. Am adăugat zahărul vanilat şi am frecat până când s-a omogenizat bine. Am turnat laptele fierbinte peste crema de ou şi am amestecat. Am pus totul într-un vas termorezistent şi am dat la cuptor cam 30 de minute. Nu am lăsat să se prindă crustă prea tare pe deasupra ci doar o pojghiţă. Am amestecat, pentru a-i spori consistenţa, cu cereale simple din fulgi de orez.

Sonia a fost mega încântată şi a mâncat aproape toată porţia. Atenţie însă că având ou şi lapte în compoziţie, mâncărica nu prea merge congelată, aşa încât ceea ce nu mănâncă piticul la micul dejun, poate ajunge să fie servit drept desert lui tati🙂 .

5 yummies

Lasă un răspuns

