Reţete pentru pitici

Peşte cu sos de roşii şi cartof dulce

Posted on: 20/11/2009

Păi dacă Sonia a mâncat 4 zile consecutiv peşte, atunci să o ţin şi eu tot aşa. Reţeta anterioară i-am livrat-o în două zile cu soare. E un element foarte important soarele, căci ea a fost învăţată toată vara să stea în parc şi chiar să mănânce în parc cam 3-4 mese pe zi.

De când am început diversificarea a fost mai greu cu borcanele pe băncuţe, aşa că, în general ne-am limitat la cei patru pereţi şi un televizor pe care îi are bucătăria noastră. Mai nou, de vreo câteva săptămâni, Sonia vrea să descopere mâncarea cu mânuţele ei. Gândul că trebuie să spăl un rând de haine de fiecare dată când vrea ea să se mozolească, mă cam disperă dar, din când în când îi fac hatârul şi o las să testeze cu mânuţele.

Să revin. În acele zile de toamnă cu soare, destul de călduroase, am tentat-o cu peştele cu legume taman în parc. Aici ajută dacă ai un parc aproape de bunici sau o rudă care dispune de un cuptor cu microunde şi, mai ales, dacă ai un tată pe aproape care să se ducă repede să încălzească mâncarea. Alternativ, puteţi pleca în parc cu mâncarea fierbinte, în borcane cu capac, ascunse bine într-o geantă/rucsac. În funcţie de ora de masă puteţi spera că nu se răceşte decât atât cât trebuie.

Soarele şi atmosfera relaxantă din parc a contribuit esenţial la hăpăirea cu poftă a întregului borcănel cu peşte. Ieri am încercat o reţetă cu somon pe care v-o povestesc altădată, dar în bucătărie. Nu a fost deloc încântată şi a trebuit să amestec piureul cu puţin iaurt ca să mănânce ceva ceva.

Dar, rememorând acele zile însorite de toamnă, vă povestesc cum am gătit a doua reţetă cu peşte la care am folosit o altă parte a şalăului pregătit anterior.

De ce aveţi nevoie:

şalău fiert (o parte din cel folosit la reţeta dinainte sau de la masa voastră) – cred că e şi mai bun cu alt peşte alb şi dulce dar atenţie la oase

o bucată cartof dulce (cam o treime dintr-un exemplar mare)

o roşie de grădină

brânză Cheddar rasă (cam cât încape într-o mână)

ulei de măsline, busuioc

Pentru că nu am un steamer, am fiert cartoful dulce la foc mic pînă când s-a înmuiat. Am opărit roşia şi am curăţat-o de pieliţă şi de cotor. Am tăiat-o în cubuleţe.

Am pus puţin ulei de măsline într-o tigaie teflon, l-am încălzit şi am pus la călit roşia tocată. Către final am adăugat busuiocul. Dacă aveţi uscat, puneţi-l mai din timp. Dacă e proaspăt, puneţi-l la final şi apoi stingeţi flacăra. Adăugaţi brânza rasă şi amestecaţi.

Am pasat apoi la blender cartoful dulce fiert, peştele şi sosul de roşii şi brânză. A ieşit foarte yummy:) iar Sonia a mâncat 2 zile din reţeta asta. Dacă nu vreţi să îi daţi copilului atât de mult peşte într-o săptămână, nu uitaţi că aveţi opţiunea de a congela restul de papă în tăviţele de gheaţă.

5 yummies

1 Response to "Peşte cu sos de roşii şi cartof dulce"

Super! Eu i-am tot luat din supermarket file de pangasius, dar mi s-a parut ca e destul de fara gust! Copilul meu mananca peste fara a-i simti gustul, asa ca intentionam sa te intreb daca mai stii si alte „sortimente”.
Mi-ai raspuns minunat, asa ca in curand am sa-i diversific menu=ul cu somon si salau!
Si al meu mananca aproape orice daca amestec iaurt (il prefera pe cel de la Muller, bianco indulcit cu zahar din struguri), iar de curand am descoperit siropul de artar cu care a mancat doua zile la rand spanac, de nu-mi venea sa cred! As fi incercat si a treia zi, dar mi s-a parut ca intind coarda!

Lasă un răspuns

