Reţete pentru pitici

Reţeta-vedetă a Soniei: Paste cu legume

Posted on: 14/11/2009

Ţin să precizez încă de la început că această reţetă este preferata Soniei, de departe, şi că de fiecare dată ei îi pasez cât pentru 2 porţii, pentru două zile consecutive, restul fiind extrem de apreciat (în varianta îmbunătăţită) de către mami şi tati.

Ca şmecherie, când am văzut că îi plac pastele atât de mult, i-am introdus şi alte păpici la felul întâi şi am completat cu pastele acestea la felul doi. Oricât ar fi mâncat din primul fel, când dă de paste, copilul mai mănâncă aproape încă pe atât.

Ingrediente:

paste scurte (penne, farfalle – eu le prefer pe acestea, conchiglie) – nu paste lungi că sunt mai greu de pasat şi nici paste deja umplute. Cantitatea diferă, în funcţie de câţi oameni ai la masă:). Eu pun cam 2 mâini de paste scurte. Dacă nu ai paste scurte în casă poţi folosi şi din cele mai mari dar pe care le-ai rupt în bucăţi mai mici, înainte de a le fierbe.

o bucată de 5-6 cm de praz (partea albă)

o ceapă verde (dacă găseşti)

1/2 ardei capia roşu sau gogoşar (să fie un ardei cărnos şi dulce)

1/2 dovlecel sau zuchinni (dovlecel verde) potrivit ca mărime – dacă e prea mare, folosiţi doar o treime

1 căţel de usturoi

o roşie

brânză tare (cheddar sau parmezan) rasă (aproximativ cât iei într-o mână)

busuioc proaspăt sau uscat sau oregano uscat

apă, sare, 2 linguri de ulei de măsline

Pentru că reţeta asta o fac pentru copil în principal şi pastele nu se pasează foarte bine dacă sunt mai puţin fierte (al dente ne place nouă) le ţin pe foc mai mult decât scrie pe cutie. Folosesc paste Barilla sau Divella. Am încercat cu Monte Banato la un moment dat când nu găseam lasagne de la Barilla şi am descoprit că sunt foarte proaste.

Care va să zică, în prima etapă pun pastele la fiert în apă cu sare. Multă apă şi foarte puţină sare. Nu voi folosi apa în care au fiert, oricum.

Îmi pregătesc legumele astfel: tai prazul în felii subţiri, tai partea albă a cepei în bucăţele mici, tai ardeiul în cubuleţe cât mai mici, fără să îl decojesc. Dacă e tăiat suficient de mic, ardeiul nu lasă coji detectabile în varianta pasată.

Tai apoi dovlecelul tot în cubuleţe mici, căţelul de usturoi în feliuţe. Roşia o opăresc în apă fierbinte şi o decojesc apoi o tai şi pe ea cubuleţe.

Pun într-un wok uleiul de măsline şi călesc 2-3 minute prazul, ceapa şi ardeiul roşu, la foc mic. Nu trebuie să se înmoaie de tot, ci doar să degajeze aromele. Adaug dovlecelul, usturoiul şi roşia. Las încă 2-3 minute la călit. Roşia lasă zeamă dar nu suficientă pentru a fierbe în continuare, aşa că mai adaug şi puţină apă. Mai las la foc mic încă vreo 10 minute.

Între timp rad brânza, toc mărunt restul de ceapă (partea verde) şi, cu vreo 5 minute înainte de a închide flacăra pun în legume busuiocul uscat. Dacă aveţi busuioc proaspăt puneţi-l chiar înainte de a închide aragazul, odată cu ceapa verde şi brânza. Lăsaţi legumele să se „odihnească” puţin apoi adăugaţi pastele scurse şi mai lăsaţi-le să se îmbibe de suc.

Când s-au mai răcorit pasaţi-le. Eu îi dau copilului să mănânce din ele şi a doua zi. Le-am congelat mai demult dar nu mi-au mai plăcut la fel de mult în varianta decongelată. Şi nu am fost singura de părere că sunt mai bune dacă sunt făcute atunci🙂.

Pastele care nu intră în meniul piticului pot fi îmbunătăţite cu sare, piper şi pecorino sau parmezan din belşug. Eu am găsit pecorino, pentru prima dată în România, la Auchan. E o brânză cam ca parmezanul, din lapte de oaie, dar foarte aromată. Mi se pare că seamănă la gust cu brânza de burduf de la noi dar e mai uscată. Dacă vreţi ca porţia voastră de paste să fie totuşi al dente, atunci scoateţi din apă o parte dintre ele, exact după timpul de fierbere înscris pe pachet.

5 yummies

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

