Reţete pentru pitici

Dovleac cu măr pentru micul dejun

Posted on: 12/11/2009

Pentru că tot este acum perioada dovlecilor şi a plăcintelor portocalii, am îndrăznit zilele trecute să îi introduc şi copilului în dietă acest fruct tomnatic. Aşa că am purces la piaţă, dis de dimineaţă şi mi-am umplut sacoşele cu legume şi fructe proaspete. Musai de la ţărani, nu de la speculanţii de culoare. Ştiţi voi care.

M-am întors acasă, printre altele, cu 2 kg de mere (pentru mere coapte şi suc), un kg de pere (pentru mama şi tata, căci compot mai aveam la congelator), roşii de grădină, salată verde, ceapă verde şi ridichi. Ceapa verde a fost foarte apreciată şi de pitică în combinaţiile ei pentru prânz. Roşiile, asemenea. Încerc pe cât se poate să îi dau legume şi fructe de la piaţă în loc de supermarket şi mai ales să îi adaug în mâncare roşii proaspete în loc de bulion sau suc conservat (oricum dacă folosesc suc îl prefer pe cel de la mama), spanac proaspăt în loc de spanac de la pungă, ardei capia de grădină, puşi la congelator peste iarnă, în loc de ardei de la supermarket, din-ăia care nu au niciun gust dar arată foarte bine.

Printre toate cumpărăturile, am „strecurat” şi un sfert de dovleac foarte portocalicios şi frumos. În aceeaşi zi i-am „gătit” un amestec pentru micul dejun de care Sonia a fost extrem de încântată deşi mie nu mi-a plăcut în mod deosebit. Eu prefer plăcinta.

Iată ce am folosit: un măr, o bucată echivalentă de dovleac de plăcintă, praf de scorţişoară şi de nucşoară.

Am curăţat mărul de coajă. La fel şi dovleacul. Am tăiat fructele felii şi le-am pus la fiert pe foc mic, cu capac, în puţină apă îmbunătăţită cu un praf de scorţişoară şi o idee de nucşoară (tot praf).

Am lăsat să fiarbă până când s-a înmuiat şi dovleacul. Am lăsat la răcit şi am pasat. Piureul iese un picuţ cam subţire dar Sonia l-a mâncat amestecat cu un pic de cereale Milupa fără lapte (din cele pentru 4 luni, doar cu orez şi vanilină). Ce nu a mâncat la prima masă am congelat într-o tăviţă de gheaţă.

4 yummies – pentru că a mâncat 3 zile la rând din reţeta asta fără să dea semne de plictiseală, nu pentru că ar fi foarte gustos (sau poate că gusturile nu se discută, încă de la vârsta asta:) )

 

Etichete: , ,

Lasă un răspuns

