Reţete pentru pitici

Spanac cu ou pentru pitici

Posted on: 02/11/2009

Până la Sonia eu uram spanacul. Definitiv şi irevocabil. Nici nu voiam să pun mâna pe el, darămite să îl mai şi gătesc. În schimb îmi plăceau şi încă îmi mai plac urzicile. Culmea. Doar că urzicile se găsesc numai primăvara şi nu se cultivă încă în sere.

Ştiind însă că spanacul este un aliment foarte bun în general (aveam să aflu mai apoi că nu e chiar aşa cum arată desenele cu Popey), m-am hotărât să îi fac copilului o mâncare cu spanac. Ce am folosit:

1 pachet baby spanac proaspăt (tot la Mega Image am găsit, Auchan nu are, habar nu am de Cora sau Carrefour)

o jumătate de ceapă tocată

un gălbenuş de ou

orez (o jumătate de ceaşcă de cafea sau cât iei într-o palmă făcută căuş)

ulei de măsline (2 linguri)

Am călit ceapa foarte puţin în uleiul de măsline, am adăugat orezul spălat şi am mai călit un minut. Am pus apă (cred că 2 ceşti) şi apoi spanacul. Am lăsat să fiarbă în tihnă, la foc mic. După ce orezul a fiert destul de bine, am adăugat gălbenuşul de ou şi am amestecat. Am mai lăsat să fiarbă 3-4 minute şi am stins flacăra.

Am lăsat crăticioara acoperită cu capac astfel încât orezul să se mai umfle şi să mai absoarbă din apă. Când s-a mai răcit am pasat compoziţia. Piureul e de un verde foarte frumos, miroase excelent şi are un gust chiar bun:).

Ce am aflat mai târziu de la medicul pediatru este că totuşi spanacul nu are atât de mult fier pe cât se credea şi, în plus, poate provoca diaree. Nu mi-a recomandat să îi dau foarte des.

Din ingredientele de mai sus, ies cam 3-4 porţii. Ce nu mănâncă piticul la masă puteţi congela în tăviţe pentru cuburi de gheaţă.

5 yummies

Etichete:

Lasă un răspuns

